JACK

13 juli ging ik naar Jack. Jack is in trek, Johnson, niet Spijkers, die heeft zijn hoogtepunt wel gehad. Maar Jack Johnson daarentegen (zouden zijn vrienden hem JJ noemen?) is hip and happening. Dat wordt al duidelijk als je in de tram zit naar het Zuiderpark in Den Haag; stampvol jonge mensen die ook helemaal hip and happening zijn en duidelijk op weg naar Jack. Als Klimaatheld had ik natuurlijk kunnen vliegen (ik vlieg emissieloos by the way), maar het is goed om onder de mensen te zijn. Als groene Clark Kent loop ik het terrein op alwaar ik word bevlogen door Linda Vermaat van Jongeren Milieu Actief: “Jack Johnson heeft me gezoend!”. Momenten uit mijn Backstreet Boys periode komen boven drijven… Jack is een groene vogel die overal waar hij komt non-profit organisaties uitnodigt om campagne te voeren op ‘zijn’ festivalterrein, zo ook JMA. Als betrokken jongeman is het natuurlijk belangrijk de stands langs te gaan en de leuke meisjes te zoenen, zodat ze weten dat je achter ze staat. Ik schud mijn hoofd en trek mijn groene handschoen aan, het is tijd voor actie. Handtekeningen wil ik en niet zo’n beetje ook.

Positief aan het terrein is dat het wemelt van de mensen en niet van de eettentjes. Dit resulteert in rijen van ongeveer 10 meter per tentje waar wachtende mensen meestal niet te beroerd zijn even een praatje te maken en te tekenen. De rij schuift vanzelf door dus je zou er bijna een ligstoel bij kunnen pakken. Bij het rommelen van mijn eigen maag ga ik dan ook maar in de rij staan bij de vega falafeltent. Vooraan gekomen krijg ik zowaar een gratis falafel, wat een Klimaatheldenpak al niet kan doen…

Na 4 uur en 900 (!) handtekeningen later is het de beurt aan Jack. Mijn cape fladdert op de melodieuze deuntjes van de surfer en in mijn groene hand heb ik een biertje in een recyclebeker. Wat is het leven van een Klimaatheld toch goed…

Dag JJ… heb je wel getekend?

De Klimaatheld

Geef een reactie

